Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Eerste week zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 September 2013 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Het is hier inmiddels eind van de vrijdagmiddag en voordat ik echt kan zeggen dat ik weekend heb, nog even een (kort) berichtje over mijn afgelopen twee dagen.
Ik ben inmiddels neergeploft op bed want ik ben gesloopt.
De afgelopen twee dagen waren een stuk leuker dan de eerste paar dagen in het hotel. Donderdag ben ik in de ochtend eerst naar een bank geweest om een spaanse bankrekening te openen. (want ja het hotel kan geen geld storten naar een NL's nummer natuurlijk in 2013..) Maargoed, ik een willekeurige bank binnengestapt en gevraagd naar iemand die Engels sprak. Al snel kwam er een hele lieve mevrouw die mij geholpen heeft en al snel was mijn spaanse bankrekening geopend.
Vervolgens ben ik naar het hotel gelopen( 100 meter verderop) en toen weer aan het werk. Het spaans ging ineens een stuk beter. (het verstaan in iedergeval) en spreken gaat iets beter, maar dat komt nog wel. Ik ben allang blij dat ik over het algemeen versta wat Lida tegen mij zegt. Lida werkt in de wasserette en is ook in de housekeeping de supervisor. Dus ik mocht weer met haar mee hobbelen. Kamers controleren, rennen om dingen te fixen etc. Stuk interessanter dan de eerste dag. Aan het einde van de dag mocht ik nog 1x met Lilian werken, super lief meisje uit Brazilië, maar die gaat nu naar Guest service helaas. Zij sprak ook vloeiend engels dus dat was wel fijn voor de afwisseling.
Vandaag mocht ik weer met Lida meelopen. Vandaag om kwart over 7/half 8 van huis vertrokken en dat was mij toch wel zwaar. het begint nu zo langzamerhand na 5 dagen wel op te breken dat spaans en hard werken. Maar gelukkig hebben we (bijna) weekend.
Daarna legde Lida mij uit dat de 3e etage gesloten/geverfd is de afgelopen maand dus dat we moesten checkken of alles wel oke was. Nou dat was het niet. Dus overal weer handdoeken, pennen, bloemen, vazen, nog meer bloemen, bloemstukjes, bamboe stukjes, puntenslijpers, magazines, noem maar op vandaan toveren.
Het is echt een 5 sterren hotel, dus er mag geen naald en draad ontbreken. Bloemetje in de badkamer, een vaasje naast het bed met een roos erin. In de suite zijn het er natuurlijk wel 4 etc.
Maar inmiddels heb ik door hoe het werkt en we hebben alles afgekregen.
Opvallend is dat de mensen hier bizar veel eten tussen de middag. Het ALTIJD druk is op straat, maar het allergekste is nog wel dat iedereen in de metro netjes rechts gaat staan op de roltrap, alle straten schoon zijn. Je moet nog oppassen dat je niet van de straat geveegd wordt hier en in de ochtend spuiten ze de straten schoon.

Maar genoeg voor vandaag, ik ga zo met mijn gezellige vrienden en vriendinnen van hier het terras op!
Nog even genieten van het mooie weer in Madrid voordat het over een maand koud gaat worden.

Maandag weer op naar een nieuwe dag en dan is mijn supervisor ook aanwezig!

Bedankt voor alle lieve berichtjes en mailtjes, dat vind ik heeel erg leuk!

xxxxx Laura

  • 06 September 2013 - 17:42

    Jessica:

    Ik heb je drie reisverslagen gelezen. Goede afleiding tijdens het leren door, haha. Het klinkt heel leuk en het wordt vast een hele leerzame stage voor je! Leuk dat er ook in Spanje een Lida op de werkvloer is, hihi. Heel veel succes en plezier nog! Fijn weekend. Liefs!

  • 06 September 2013 - 18:06

    Kirsten:

    Lieve Lau!

    Erg leuk om je verhalen te lezen, wat ga jij een mooie tijd tegemoet daar!
    Ik verwacht wel iedere week een leuk verhaaltje hoor ;)

    Geniet van je weekend!

    Xxx Kirsten

  • 09 September 2013 - 00:54

    Daisy:

    Hey Lau!

    Ik hoop dat je nog meer mooie verhalen erop gaat zetten! Altijd heel erg leuk om te lezen!
    Heel veel succes!

    xxx Dais

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12403

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: