Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 September 2013 | Spanje, Madrid

Daar ben ik weer hoor. Omdat ik zelf alles niet kan bijhouden schrijf ik alweer een stukje.
Vrijdag nadat ik geschreven had zijn we eerst boodschappen gaan doen en daarna hebben we gegeten. We koken hier 's avonds wel, maar ik krijg op het werk tussen de middag warm eten. Er is een salade bar, broodjes, meestal soep, fruit, ijs en een warme maaltijd. Voldoende keus dus als je alles lust. Maar zelfs voor mij als moeilijke eter is keus! Rond een uurtje of 10 zijn we de drukke straten van Madrid op gegaan en op een terrasje neergeploft. Ik moet wel zeggen dat het vies tegen viel na zo'n zware week werken. Daarna nog even een (dans)bar in geweest, waar we toevallig Nederlanders tegen kwamen. (best uniek want die zie je hier bijna niet). Toch waren we het snel zat, dus zijn we lekker naar huis gegaan. Zaterdag eerst maar eens heerlijk uitgeslapen wat hard nodig was. Vervolgens de stad in geweest opzoek naar wat dingen die we nodig hadden. 's Avonds nog steeds moe en hebben we lekker met uitzicht op de Plaza Mayor diner gehad en een borreltje gedronken.

Zondag weer heerlijk uitgeslapen en wat schoongemaakt in huis. Daarna zijn we naar El Rastro geweest. Een markt hier ongeveer 10 minuten lopen vandaan. Nou we kennen in Nederland de markten wel, hier was het ongeveer 100x zo groot. Ik denk dat we nog wel 4x terug kunnen om de rest te zien. Het was erg warm en ontzettend druk dus na 1,5 uur hielden we het wel weer voor gezien. Even langs huis om onze picknick op te halen en vervolgens weer naar het el Retiro park te lopen om lekker te gaan picknicken. Ook even bij Anne haar hotel gekeken, want daar kwamen we langs. Prachtig overigens!
Na onze picknick nog even kort gelopen in het park, wat is het heeerlijk daar. Ik kan het vergelijken met het Central Park in NYC. Overal is het druk in Madrid, en daar is het helemaal stil. Mega grote vijver in het midden waar je kan roeien in een bootje.
De avond hebben we besteed aan skypen, spaans leren en vroeg naar bed.

Maandag mocht ik om 8.00 uur weer beginnen. dat betekent dat ik hier tussen 7.15 en 7.30 de deur uitloop naar de metro om ongeveer (7.45) aan te komen bij het hotel. Daar loop ik via de garage naar beneden om vervolgens weer omhoog te lopen naar -2 naar de kleedkamers. Daar kom je altijd weer nieuwe mensen tegen die zeggen: Hola! Que tal? Omkleden naar mijn charmante pakje wat overigens wel lekker zit en dan naar de wasserette.
Daar werd ik gelijk naast de supervisor van die dag neergezet en de camereras en camarero stromen binnen. Het was een drukke dag dus alle 9 verdiepingen hebben een schoonmaak(st)er en er waren een aantal nieuwe die meeliepen. Vervolgens komt de gobernante binnen die ik nog niet ontmoet had. Een wat oudere dame die ontzettend vriendelijk is en iedereen weer 2 kussen geeft. Iedereen vraagt ook hoe het met mij gaat en iedereen gaat aan het werk. Ik mocht het begin van de dag weer meelopen met Lida, die switcht tussen de wasserette en de afdeling kamers. We begonnen met een aantal kamers klaar te maken met een koffiezetapparaat, kamers controleren en wat mensen aan te sturen. Rond een uur of 11 mocht ik mee met Samira, een andere supervisora. Super lief meisje/vrouw. Ik schat haar een jaar of 30. Ze heeft mij nogmaals uitgelegd hoe je een kamer moet supervisen en daarbij moet je dan ook echt aan alles denken. Zijn de bloemen nog mooi, is het glas echt schoon, staat het bed recht, missen er geen amenities, hangen er 6 hangers per kant in de kast en niet 5, ligt de pen rechtsom ipv links om en hij moet naar binnen zijn en niet naar buiten. Maar inmiddels heb ik het allemaal goed door. Bij de suite moeten 2 bloemetjes in de badkamer, een boeket op de tafel en bij de ingang ook een pot met een roos en een bamboe plantje. Het meest verliefd ben ik op de suite op de 9e etage. Kamer 904, uitzicht over een deel van de stad met jacuzzi en terras in de zon. Rond een uur of 4 was ik klaar en mocht ik weer met de metro naar huis toe. In de metro gaan mij steeds meer dingen opvallen aan mensen. eigenlijk loopt iedereen met zijn ereader of ipad in de metro, mensen gaan toch altijd snel proberen te zitten, niemand eet of drinkt in de metro (toch wel wat anders gewend in de NS trein) etc.

Vandaag was weer een beetje vergelijkbaar als gisteren. vandaag moesten we wel nieuwe mensen aansturen en die waren niet toegekomen aan alles, dus wij(Lida en ik) hebben even meegeholpen. Ik kreeg zelfs een compliment dat ik alles zo goed begreep in het Spaans, praten vond ze dat ik goed deed, maar ik vind het zelf nog vies tegenvallen. Vandaag heb ik overigens ook 4 mandjes gemaakt met een matje, koran en een soort wijzer naar Mekka, zodat de gasten weten waar ze heen moeten bidden. Ze denken echt overal aan in het hotel! Nadat ik vandaag op metrostation Sol aangekomen was nog even langs de office gelopen om te vragen of mijn metro pasje inmiddels klaar was. En ja hoor! hij lag er.. dus morgen eindelijk opwaarderen zodat ik niet elke dag meer een kaartje hoef te kopen. (of 10 rittenkaart).
Na een klein stukje lopen en 8 trappen op naar de 4e verdieping ben ik nu neergeploft op bed. Het is toch nog allemaal wel erg wennen, maar het gaat steeds beter!

Ik zal nog wat foto's erop zetten en dan mogen jullie weer uitkijken naar mijn volgende verslagje. Deze is overigens een stuk langer geworden dan ik verwacht had!

  • 11 September 2013 - 07:50

    Gerda En Marcel Harteman:

    Hoi laura, we hebben genoten van jou verslag en krijgen wel de indruk dat het erg druk is. gelukkig is er ook tijd om leuke dingen te doen. veel succes voor de komende week. groetjes van ons


  • 11 September 2013 - 10:50

    Hans Boon:

    Leuk verslag Laura. Zelfs dat wordt steeds professioneler. Ha ha. Hug from daddy.

  • 14 September 2013 - 09:22

    Marianne:

    Wat ben ik trots op mijn dochter! enne ik kom er snel aan he, 27e!

  • 14 September 2013 - 16:33

    Marlies:

    Ik leef met je mee, mijn wekker gaat ook iedere dag vroeg nu ik praktijk heb als supervisor.
    Die markt El Rastro klinkt trouwens geniaal!!!! Is dat iedere zondag????? Ik kom op een zondag aan in Madrid dan gaan we daar naar toe hoor, oke?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 12404

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: