Weekend 13,14,15 September in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Weekend 13,14,15 September in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Weekend 13,14,15 September in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 September 2013 | Spanje, Madrid

De tijd vliegt steeds voorbij dus alweer een verslagje om jullie op de hoogte te houden. Het werk gaat steeds beter zoals jullie vast al doorhadden. Vrijdag kwamen Anne en Femke, die een dag vrij hadden van hun stage, langs bij mijn hotel. Ik was bezig in de wasserette en ineens stonden ze bij mij. Ik stond raar te kijken hoe ze daar ineens gekomen waren. Oscar (de meneer die bij de receptie gasten opvangt) had ze maar gelijk even naar beneden gebracht. Ik was met Lida niet veel bijzonders aan het doen en ik vroeg of ik misschien even de wasserette en een kamer mocht laten zien. Lida ging het even vragen, Elisa kwam gelijk aanrennen, ze werden hartelijk begroet met 2 kussen en natuuuurlijk mochten ze even kijken. Ik mocht ook mee en kreeg gelijk ook een hele rondleiding door het hotel. Ik heb natuurlijk alles vluchtig wel gezien maar was ook nog niet in alle vergaderruimtes en de restaurants geweest van het hotel. We gingen dan ook maar gelijk ALLES bekijken. Ons hotel heeft een restaurant met 2 michelen sterren. Ze zeggen dan ook dat het het beste restaurant van Madrid is. Wat is het PRACHTIG <3. Verder ook de andere restaurants, sushibar, bruiloft locaties, bekeken. Ik wist dat Elisa en Samiira vriendelijk waren, maar dit had ik nooit verwacht. Vervolgens gingen we naar de suite die ik het mooiste vind, met prachtig uitzicht over de stad en een terras en jacuzzi. Daarna verwachtten we dat we terug gingen, maar alle soorten kamers werden bekeken. Ook uitleg voor de meiden welke zeep per kamer hoorden, welke bloemen per kamer geschikt waren etc. Dat waren dingen die ik ze natuurlijk al wel verteld had, maar het was wel heel leuk dat ze nu alles mochten zien. Ik vond het ook heel erg leuk om aan hun te kunnen laten zien. Nu hebben ze ook een idee bij als ik iets vertel. De floresteria werd nog bekeken en de ruimte waar ik altijd pauze heb en toen kregen ze nog wat bonbons en snoepjes en toen had Eliza een vergadering. Ze zei dat de meiden nog wel even mochten blijven om mij aan het werk te zien en daarna moest Eliza gaan. Toen vroeg ze de meiden nog hoe laat zij moesten werken en toen zei ze: Laura, ze zijn vrij! Ga maar lekker mee met ze. Ik geloofde mijn oren niet. Ik was wel blij om wat eerder weekend te hebben en we hebben de middag lekker doorgebracht slenterend door de stad. De wijk Salamanca even bekeken en verder niet veel bijzonders.

In de avond hadden we afgesproken met een meisje die Anne kende uit Tiel. Lida (mijn collega) had aangeraden om bij ' La campana' een bocadillo Calamares te eten (typisch broodje van Madrid) en daarna nog even een terrasje te pakken om de Vino de Verrano (typische wijn van Madrid) te drinken. Daarna zijn we met Juul 's avonds naar een Irish pub geweest. Ook daar konden we de Nederlanders er zo uitpikken (zoals overal hier in Madrid) en hebben we daar nog wat gedronken en nummers uitgewisseld met 2 Belgische meiden die in London studeren.

Zaterdag ben ik met Anne naar de Primark geweest. Het was een half uur met de metro en toen kwamen we bij een ENORM winkelcentrum. Maar moe van de hele week hebben we niet heel lang gewinkeld en zijn daarna thuis lekker wezen eten met Femke en Anne.
De avond hadden Anne en ik afgesproken met de Belgische meiden, waarvan er 1 Frans spreekt en de andere Vlaams. Ze spreken met elkaar Engels omdat ze elkaar hebben leren kennen in Londen. Beide hebben ze overal ter wereld ongeveer al gewoond omdat de vader van beide meisjes steeds ergens anders een baan had. Het zijn beide hartstikke leuke meiden. (Audrey en Charlotte) en een beetje Engels oefenen kan natuurlijk ook geen kwaad. Wie weet zullen we in de toekomst Spaans spreken met elkaar.
Daarna zijn we met Rik en een andere Nederlandse jongen nog even naar dezelfde Irish pub geweest en daarna ook lekker het bed weer ingedoken.

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot ik wakker werd van de straat die hier onder mijn balkon doorloopt. Op de hoek speelt er vaak een man Fur Elise op glazen met water erin, of een opera zangeres is er aan het zingen. Maar Anne en ik waren van de week verrast toen er zelfs iemand een blokfluit (of iets dergelijks) aan het bespelen was. Na een wasje, expeditie robinson op www.hebikietsgemist.nl was het plan om een lange wandeling te maken om alle wijntjes en tapas van de afgelopen dagen eraf te lopen. We zijn door de stad, het retiropark naar het hotel van Anne en Femke gelopen. (Ayre gran Colon) We vonden het leuk om even te bekijken, maar ze hadden weinig tijd want het hotel was erg druk.
Een koffie (!) gedronken, jaja de wonderen zijn de wereld nog niet uit, ook zelfs dat begin ik te drinken hier. Wat overigens wel nodig is, want ik ben het niet gewend om zo vroeg de deur uit te gaan in de morgen. Daarna zijn we weer terug met de metro gegaan, ondertussen terrasje gepakt en nu zijn we weer thuis. Straks gaan we pasta maken en soep zodat we de week ook weer even doorkomen de eerste twee dagen.

Er staat weer een lange drukke week te wachten want Lida is op vakantie. Dus ik ben benieuwd wat deze week weer zal brengen, het is steeds weer een grote verrassing!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 12383

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: