Nog 2 maanden te gaan! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Nog 2 maanden te gaan! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Nog 2 maanden te gaan!

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 December 2013 | Spanje, Madrid

Vandaag 1 december, betekent dat ik al ruim over de helft ben van mijn stage en ik precies over 2 maanden weer op Nederlandse bodem zal staan. Stiekem ben ik nu wel toch begonnen met aftellen. Het is hier nu ook echt wel koud en ik mis de gezelligheid van thuis toch wel meer dan een paar weken geleden.
Maar zoals jullie wel snappen verveeld Spanje ook nog niet. Inmiddels ken ik iedereen goed bij de receptie, vooral de mannen die de avond en weekend shiften doen, vind ik erg leuk. Daar werk ik af en toe ook wel eens mee en dan is het vooral erg gezellig. De afgelopen weken heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten.

Anne en ik hebben met Charlotte een leuke salsa bar ontdekt waar we nu zo nu en dan in het weekend heen gaan.

Vorige week vrijdag ging ik met Anne naar het vliegveld om als welkoms comité klaar te staan voor ons bezoek. Haar beste vriendinnetje zou langskomen en ik zou Bart met zijn ouders Frits en Elly, broer Mark en vriendin Laura ophalen van het vliegveld. We hebben een heel gezellig weekend gehad. Vrijdag zijn de heren en Elly het stadion van Real Madrid wezen bekijken en in de avond hebben we gezellig gegeten. Op zaterdag hebben we een bus tour door heel de stad gedaan, mijn hotel bekeken en nog even gewinkeld en op zondag ook lekker de winkels ingedoken. Het was een super leuk weekend, maar het was veel te snel voorbij. (zoals alle weekenden hier)

Afgelopen week hebben wij een wedstrijd van Real Madrid mee mogen maken, zelfs een Champions League wedstrijd! Ze speelden tegen Galatasaray (Turkse ploeg) en wij gingen als echte supporters daarheen. We hadden een sjaal gekocht en waren zoals echte Nederlanders ruim op tijd in het Santiago Bernabeu stadion waar maarliefst 70.000 man ingaat. Het was echt ontzettend koud in het stadion (Ja madrid is nu ook echt koud!!), maar vooral ontzettend gaaf om een keer mee te mogen maken. Real Madrid had na een half uur al een rode kaart en moest verder met 10 man in het veld. Maar won uiteindelijk toch met 4-1. En dat zonder dat Ronaldo in het veld stond. Ook Wesley Snijder die bij de Turkse ploeg speelt hebben wij nog even mogen bewonderen op het veld. Wat minder leuk was, is dat ik mij zo dik had aangekleed dat ik uit mijn jas gescheurd ben, en afgelopen weekend een nieuwe jas heb moeten aanschaffen. (iets wat ik dan weer minder erg vond).

Afgelopen week was natuurlijk ook mijn verjaardag wat gevierd moest worden, want ik word natuurlijk maar een keer 21. Dinsdag hebben we gezellig gegeten met elkaar en op het werk heb ik stroopwafels en pepernoten getrakteerd. Afgelopen weekend zijn Marjolein en Iris langs geweest (vriendinnen van mijn jaarclub) die in Barcalona stage lopen. Die kwamen natuurlijk ook wel dit weekend om Madrid met mijn verjaardag mee te maken ;) We hebben heerlijk gewinkeld , gegeten en vooral veel bijgekletst. Zaterdagavond zouden we dan mijn verjaardag vieren. Onze vrienden waren gekomen en de meiden hebben een heerlijk pre-21-diner georganiseerd met bijhorende verhaaltjes over mij en lekkere hapjes die ik graag eet. Ook nog verwend met cadeaus en tot slot zijn we wezen dansen in Kapital. We hebben er weer een gezellig weekend van gemaakt.
Ook Madrid wordt steeds gezelliger. De hele stad is versierd met lampjes en de el corte ingles( mega warenhuis ) is versiert en behangen met kerstversiering. Ook op de Plaza Mayor waar wij aanwonen is een kerstmarkt gebouwd en ook alles prachtig versierd.
De kerst begint steeds dichterbij te komen en dan komen papa, mama en Eline mij eindelijk weer opzoeken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 12392

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: