Feliz navidad a todos - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Feliz navidad a todos - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Feliz navidad a todos

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 December 2013 | Spanje, Madrid

Oeps, het is alweer bijna een maand geleden dat ik een blog geschreven heb. Dat kan vaak maar één ding betekenen: te druk met dingen en geen tijd om een blog te schrijven.
Dat zal bij mij dan ook wel het geval zijn geweest. De weken zijn voorbij gevlogen. Na de laatste keer mijn verjaardag heb ik even een week gehad dat ik er geen zin meer in had. Stage is gewoon nu stage, ik ben altijd gewend geweest om ‘hard’ te werken en op stage is het soms gewoon de tijd maar uitzitten en veel kletsen met collegas. De laatste weken niet ontzettend druk gehad in het hotel omdat de kerst naderde. Maar ik leer nogsteeds. Ik heb John Newman mogen ontvangen in het hotel samen met Naughty boy (voor de mensen die deze artiesten niet kennen: youtube.com!). Eigenlijk was het helemaal niet spannend, maar toch altijd leuk om te kunnen vermelden dat ook Uri Geller voor de deur nog even een lepel boog en zijn handtekening erop zette. Ook FC Porto kwam nog even langs, en dat vond ik natuurlijk helemaal niet vervelend. Al die voetballers kwamen ’s morgens in de lobby en ik vond het best leuk om te zien hoe die elkaar en de trainers begroeten (en naar mij stiekem knipoogde ;) ) Wat mij minder leuk lijkt aan het voetbal leven is dat alles tot aan de puntjes georganiseerd is. Daarnaast mag ik nu steeds wat meer doen in het hotel aan de receptie, leer ik meer over Guest relations en gaat het Spaans steeds beter. Volgens mij zijn de collega’s tevreden en daar gaat het natuurlijk wel om.

Madrid is momenteel een plaatje met de kerstversieringen en is helaas ook niet warm meer. Ik vind het erg koud, maar als ik mijn familie en vrienden moet geloven valt het allemaal wel erg mee. Het is meer een ander soort kou. De lucht is erg droog wat ervoor zorgt dat je huid heel droog wordt. Na alle drukke weekenden en de salsa avonden, Kapital avonden en vele wijntjes, besloten we drie weken terug een ‘rustig aan’ weekend in te plannen. Op vrijdag avond hebben Femke , Anne en ik lekker op bed een film liggen kijken met elkaar en zijn we op zaterdag naar Segovia geweest. Segovia ligt met de ‘high speed train’ hier ongeveer een half uurtje vandaan. De trein ging ontzettend hard door de bergen heen. Eenmaal aangekomen zagen we bergen met sneeuw en moesten we een stukje met de bus. We werden met de bus afgezet voor de aquaduct van Segovia, en ik kan u vertellen: PRACHTIG. Ik moet er natuurlijk wel bij vertellen dat de strakblauwe lucht met felle zon die Spanje rond deze tijd van het jaar biedt, de aquaduct en de dag nog beter maakte. Het was prachtig weer en de relatief ‘kleine’ stad was prachtig. We zijn bij de kathedraal wezen kijken, het kasteel en natuurlijk de aquaduct. Ook mocht een terras niet ontbreken waar we heerlijk geluncht hebben in de zon zonder onze jas aan. Geweldig voor een dag in november. Op zondag besloten Anne en ik om kerstcadeaus te gaan kopen. Helaas denkt heel Spanje dit de laatste weken en was het zo ontzettend druk in de stad, dat we kapot waren na een paar uurtjes slenteren over de el Rastro markt en de winkel straten. De afgelopen weken waren ontzettend druk in Madrid en dan overdrijf ik echt niet. Ik ben blij dat het nu kerst is en dat we vanaf volgende week weer normale winkelstraten hebben.

Afgelopen weekend kwam Bart met zijn vrienden Madrid bezoeken. Ik wist dat dit een geweldig weekend zou gaan worden, maar het was meer dan geweldig. Het kwam er op neer dat het mooi weer was, terrasjes geopend waren en er dan ook veel flauwe moppen het hele weekend verteld zouden worden. Op zaterdag zijn we lekker uit eten geweest, Starstudio 54 bezocht, Kapital de grootste discotheek van Madrid bezocht en op zondag de voetbal wedstrijd van Atletico Madrid vs Valencia. Een heerlijke wedstrijd waarin ik nooit had verwacht dat er zoveel sfeer zou zijn in het stadion. Er werden liedjes gezongen, met sjaals gezwaaid en we vermaakte ons uitstekend. Maandag werd er uitgeslapen en daarna nog even het Real Madrid stadion bezocht.

Na een weekend als deze mocht ik weer 6 dagen werken. Daarnaast ben ik naar een feest geweest van de NH keten in Madrid. Ik ging hier met een collega heen van Guest Relations. Het was leuk om even geweest te zijn en er werd een prachtig buffet gepresenteerd en een goede DJ draaide muziek. Ook was het hotel afgelopen week uitgenodigd om bij de beste flamingo tent van Madrid te komen eten en de show te bekijken. We gingen met z’n drieën erheen. Ik geloof dat ik hier de beste viergangen maaltijd geserveerd kreeg sinds afgelopen maanden. Het eten was verrukkelijk: ‘ja dat komt zelf uit mijn mond’. Na de vele wijntjes en hapjes kregen we de show te zien waar het uiteindelijk om ging. Nou ben ik best verwend met musicals, optredens etc. Maar hier viel mijn mond van open. Wat hebben deze mensen een ritme gevoel en een passie voor dans en vooral muziek! Toen was het alweer afgelopen zondag en was het dag 6 dat ik ging werken. In Madrid was de vakantie al begonnen en dat was te merken op het moment dat ik om 6.15 op het metro station stond om naar het werk te gaan. Mensen waren aan het overgeven in de metro omdat ze een wilde nacht gehad hadden, mensen waren druk met elkaar en ik dacht maar 1 ding: nog 8 uur werken en dan kan ik eindelijk mijn familie weer zien. Ik heb nog nooit zulke lange 8 uur moeten werken. Er was bijna niks te doen in het hotel en ik wilde echt graag dat ze kwamen. Gelukkig was het half 3 dat papa, mama en Eline over de drempel stapte bij het hotel en ik alles mocht laten zien. Ze kregen een Cava van het hotel aangeboden en daarna gingen we lekker met zijn vieren op stap. De winkel straten werden afgelopen maandag flink bezocht, het Thyssen museum en het belangrijkste was dat we gisteren met elkaar en Audrey een vriendinnetje van mij die ik hier ontmoet heb, kerstavond gevierd hebben. Vandaag is het eerste kerstdag en is inmiddels de ochtend alweer bijna voorbij. We gaan er nog een fijne twee dagen van maken met elkaar en dan zit het er voor mij ook alweer bijna op. Het zijn nog maar 5 weken van mijn grote avontuur in Spanje. Waarin ik oud en nieuw ga vieren, Bart hier nog komt winkelen in de uitverkoop en ik nog heel veel dingen wil doen, die nooit gaan passen in 5 weken.
Voor nu allemaal de allerbeste kerstdagen en een fijne jaarwisseling toegewenst; feliz navidad a todos y nuevo año.

  • 27 December 2013 - 19:27

    Marjoooo:

    Haai lau! Weer een leuk verhaaltje! Ongelofelijk dat het nog maar 5 weekjes is! Nog even er tegenaan en dan zitten we alweer in ons oude, vertrouwde huuske aan de Adelbert van Scharnlaan! xx

  • 29 December 2013 - 18:54

    Marianne:

    Het was een geweldige tijd die we gehad hebben bij jou Laura! En het zijn inderdaad nog maar 5 weekjes en dan komt Bart ook nog eens volgende week! Voor je het weet halen wij je weer op op Schiphol!
    Geniet nog even van de tijd die je daar hebt!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 12398

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: