Feliz año Nuevo, het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Feliz año Nuevo, het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Feliz año Nuevo, het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Januari 2014 | Spanje, Madrid

Feliz año Nuevo, het aftellen is begonnen!

Nadat ik mijn laatste verslag geschreven heb, had ik nog twee fijne dagen met paps en mams. Op tweede kerstdag, wat ze hier niet kennen en heel gek vinden zijn we naar het Americana museum geweest en daarna hebben we lekker gegeten in de stad. Papa had helaas last van buikgriep dus die ging daarna snel naar huis. Mama heeft nog een paar schoenen gescoord en toen was het tijd om weer naar mijn eigen huisje te gaan. Ik vond het maar niks om afscheid te nemen na die leuke dagen. Femke was nog met haar familie en Anne was nog in Nederland. Op vrijdag ging ik weer werken en mensen bleven mij maar een fijne kerst wensen. Dat vond ik toch wel een beetje raar. Op de vrijdag zijn we met Femke haar broer en Anne haar vriendin en Anne naar Kapital geweest, die grote discotheek. Verder was dat weekend vooral om weer een beetje bij te komen en kletsen met elkaar. Toen was het alweer oudejaarsdag en ik vond het toch wel heel gek om niet bij de bakker te gaan werken maar om 8 uur weer paraat te staan in het hotel. Toen ik ‘s avonds thuis kwam ben ik gaan koken met Anne en hebben we groente/kippen soep gemaakt en risotto. Heerlijk getut met de meisjes en daarna zijn we naar het Westin Palace hotel gegaan waar Anne werkt. De planning was eigenlijk om naar Puerta del Sol te gaan, maar Rik een medestudent die lag doodziek op bed in het hotel.

Eenmaal aangekomen in het hotel mochten we zo doorlopen naar de kamer van Rik. Eigenlijk vond ik het wel heel leuk om zo even de kamers te zien van het hotel waar Anne werkt. We hadden allemaal een mooie jurk en hakken aan. Rik lag zielig in bed. Maar hij werd wel beter van al die meidenaandacht ;)

Om 12 uur hebben we champagne gedronken en de twaalf druiven gegeten wat hier een traditie is. Om 12 uur eet je de druiven op de klokslagen en denk je aan goede dingen voor het nieuwe jaar. We hebben helaas geen enkel vuurwerk gezien. Dat miste ik wel echt en daarom vond ik het eigenlijk ook niet voelen als een nieuw jaar. Geen oliebollen, geen vuurwerk en vooral geen familie of vriendje. Daarna zijn we naar Kapital geweest om het nieuwe jaar goed te beginnen met een feestje. In Kapital weten ze gelukkig als geen ander hoe je een feestje goed moet geven. Het is zo bizar om te zien dat die tent elke dag weer volstaat terwijl er 7 verdiepingen zijn.

De afgelopen dagen erg rustigaan gedaan naast het werk. Het is nu heel rustig in het hotel omdat het natuurlijk net het nieuwe jaar is. Helaas wel saai voor mij omdat ik extra kracht ben momenteel in het hotel. Zondag moest ik werken omdat ik komende weekend graag 3 dagen vrij wil zijn als Bart komt. Zondag gebeurden er weer vanalles in het hotel. En omdat Mar (mijn collega) alleen was, had ik ineens heel veel verantwoordelijkheid en dat is wel eens leuk. Het ging hartstikke prima en dat vond ik wel fijn eigenlijk. Ik mocht echt met alles helpen en doen ☺
Afgelopen zondag was er ook een optocht door de stad van de drie koningen. Spanje viert ‘Los Reyes’. Het was bizar dat mensen hotelkamers afhuurden voor 4 uurtjes voor ruim 300 euro omdat ze dan de optocht konden bekijken. Op maandag vinden de kinderen dan allerlei cadeaus in de woonkamer bij het raam, net als wij sinterklaas kennen. Het leuke van dat ‘Los Reyes’ is geweest, is dat vandaag echt overal de uitverkoop begonnen is.

Zoals ik al eerder schreef zijn de winkels hier een stuk goedkoper dan in Nederland, en vooral Zara en Mango. Vandaag begon dan ook de uitverkoop bij Zara. Dat was BIZAR kan ik jullie vertellen. Maar ik mag niks meer kopen, want mijn koffer zal nu al wel teveel overgewicht hebben schat ik zo. Dus dat is wel een beetje jammer ;) (natuurlijk nog wel wat gekocht bij de ZARA).

Het zijn nu om precies te zijn nog 18 dagen werken en dan zit mijn stage er alweer op. Nog 3,5 week de dagen aftellen en ik sta weer in Nederland. Aankomend weekend komt Bart en gaan we nog naar het voetbal van Atletico Madrid tegen FC Barcelona, dit is een hele belangrijke wedstrijd dus we verwachten er veel van.

Verder zijn er nog een aantal dingen die we willen doen komende weken en daar ga ik nog even volop van genieten. Ik besef heel goed dat het feest bijna afgelopen is en ik straks weer hard aan de bak moet met mijn studie in Maastricht en ik het leventje hier ontzettend ga missen. Het werk (vooral een aantal collega’s), de chille Spaanse mentaliteit en de fiestas. Maar nog 25 dagen feest hier, en dan mag ik mijn lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie weer knuffelen!

Voor iedereen die ik nog geen nieuw jaar gewenst had: de allerbeste wensen en dat het maar een prachtig jaar mag worden met veel mooie momenten!

  • 07 Januari 2014 - 22:46

    Marianne:

    Ha lieve Laura

    Ja onze tijd in Madrid was geweldig, vooral al dat shoppen! Maar ook museum Thyssen heb ik erg van genoten hoor. En de wandelingen in de stad en lekker ergens wat eten, heerlijk!
    Kerst was raar, zonder kerstboom enzo en ook zonder goede keuken.........
    Oud en nieuw vieren hier in Nederland was ook raar omdat jij er niet was maar ook Eline was ergens anders. Ik miste jullie om 12 uur wel erg hoor!
    Ja zeer binnenkort sta je weer op schiphol, helemaal leuk natuurlijk!!!
    Geniet nog maar even van die paar weekjes ook het weekend met Bart natuurlijk!
    Muchos besos
    Mama

  • 08 Januari 2014 - 00:08

    Anne:

    Guapisima!
    Ik mag toch hopen dat je mij ook een beetje gaat missen? :)
    We gaan er nog een paar leuke dagen van maken. Ik kan niet wachten tot het weekend is en we elkaar weer zien! Dat wordt stapelen zaterdag :D!
    Hasta luego carino
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Januari 2014 - 11:29

    Judith Alsemgeest:

    Hé Laura,

    Ook wij zijn hier echt aan het aftellen!! Tjerry bijna een half jaar niet kunnen knuffelen: dat is echt té lang. Maar ook dat jullie meiden dan weer veilig en wel in Nederland zijn is een goed gevoel. Al hoewel ik jullie leuke en interessante verhalen zeker zal missen!
    Geniet nog even van deze bijzondere tijd en voor later succes met pakken ;) en afscheid nemen.

    liefs Judith


  • 08 Januari 2014 - 15:47

    Wilma Bloem:

    Hallo Lieve Laura, wat bijzonder dat je aan het aftelken bent.... Het Spaanse avontuur gaat - voor nu - naar zn einde.
    Fijn voor ieder!!! Hier in Nederland zal ieder blij zijn als je weer gezond en wel op Schiphol staat. Dank voor al je mooie verhalen en fotos. Je hebt me echt laten meegenieten! Pracht tijd om op terug te kijken!!!! Super stage. Je hebt volgens mij er echt alles uitgehaald!! Geniet van komend weekend en leef bewust he laatste stage weken daar!! Liefs wilma

  • 08 Januari 2014 - 18:09

    Marjolein Heijne:

    Hoi lieve Lau,

    Wat een leuk verhaaltje weer! Straks weer lekker in Maastricht! Stiekem ook wel weer een beetje leuk toch? Of heb je me niet gemist? ;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 12405

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: