Aankomst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Aankomst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Aankomst in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Augustus 2013 | Spanje, Madrid

Zo inmiddels al 2 nachtjes verder ben ik dan echt aangekomen in Madrid.

Woensdag 28 augustus mochten Anne en ik dan echt vertrekken voor onze 5 maanden stage.
Nadat ik thuis iedereen de afgelopen dagen gedag gezegd heb, ben ik door Mama, Bart en Judith (mijn beste vriendinnetje) weggebracht naar Schiphol.
Na wat traantjes en dikke knuffels gingen we dan door de douane. Al snel door naar de douane en het vliegtuig in.
De vlucht ging hartstikke snel omdat we lekker hebben zitten kletsen. Op het vliegveld aangekomen wat karretjes weten te versieren en toen wachtend op onze koffers. Want als meisje heb je natuurlijk niet genoeg aan 1 koffer. dus 2 koffers a 23 kg en een trolley en handtas verder gingen we opzoek naar onze taxi chauffeur die ons naar het appartement zou brengen. Hij kwam al snel aanlopen met een bordje: Anne Harteman.
We hadden een mini busje, waar AL onze bagage in konden en eventueel nog 5 passagiers. Hij reed ons door de stad en al snel waren we vlakbij de plaza Mayor, het mooiste plein van spanje. Om bij de ingang van ons appartementje te komen reed hij nog bijna 2 stoelen omver maar daar stond voor de deur een lieve mevrouw te wachten die ons opving.
Ze vertelde ons dat we wel 4 verdiepingen op moesten, waar wij niet over nagedacht hadden was dat we dus met al die koffers ook al die trappen op moesten. Wat ons opviel was dat het allemaal heel oud was maar wel heel schattig met overal muurschilderijen etc.
Eenmaal boven, na een diepe zucht of 10 , konden we onze ogen bijna niet geloven, wat een PRACHTIG uitzicht hebben wij over de Plaza Mayor. Kleine rondleiding en toen de rest van de koffers naar boven gehaald. Ik heb een kleine kamer met een bureautje, 2 persoonsbedje en een kledingkast en een mini balkonnetje op een andere straat.
Het is allemaal nog even wennen hoe het werkt en wat er wel en niet aanwezig is in het appartemen(tje)
Anne en ik gingen gelijk op pad om wat te eten en wat te zien van de stad. WOW we zitten echt overal heeeeeeeeeeel dichtbij. Het is nu ook best toeristisch en we moesten echt even wennen.
Wat een mooie winkels en wat zijn de supermarkten duur :)
Maar na even gezocht te hebben, nu een kleine buurtsupermarkt gevonden die redelijke prijzen heeft en waar we wel onze nodige boodschappen konden kopen.

Eigenlijk waren we helemaal kapot van de hele dag en besloten we om wat boodschapjes te doen en lekker op het balkonnetje op de Plaza Mayor te gaan zitten.
Ons eerste nachtje in ons nieuwe verblijf was voor mij toch nog wel even wennen.
Femke zou de volgende dag aankomen, die had iets vertraging dus ik ben eerst met anne even de stad ingeweest en rond half 1 hebben we Femke ontvangen en ook die vond het erg leuk.

in de middag lekker naar het Retiro park gelopen met z'n 3en en wat is dat toch bijzonder.
Middenin de stad ineens een groot park waar mensen picknicken, lunchen, wandelen en genieten. Wij hebben zelfs een eekhoorn gespot en zijn toen op het terras sangria gaan drinken.
Het is opvallend hoe makkelijk je hier in contact komt met mensen die het leuk vinden als wij proberen spaans te spreken. Ik moet zeggen dat we nog wel even moeten oefenen, maar heb er vertrouwen in dat we snel een leuk gesprek kunnen voeren.

Aan het eind van de middag kwamen Rik en Anne, twee andere studiegenootjes naar ons toe en we zijn met z'n alle tapas wezen eten en de nodige Spaanse wijntjes zijn uitgeprobeerd.
Helaas houden hotelschool studenten daar niet van, dus zullen we de komende tijd hier nog wel even moeten afzien. ;)

Ik ga er een eind aan maken, we gaan zo meteen met een touringbus de stad verkennen om alles te zien vanuit zo'n lekker toeristische bus. We zijn tenslotte nu nog even toeristen en vanaf maandag pas weer de studenten die hier keihard zullen moeten gaan werken.

dos besos (in spanje zijn het er maar 2 ipv 3). y adios !