Van Saigon naar Phnom Penh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Laura Boon - WaarBenJij.nu Van Saigon naar Phnom Penh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Van Saigon naar Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Mei 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Afgelopen dagen realiseerde ik mij dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel zin had om te schrijven. Maargoed, aangezien ik een onwijs zwaar leven hier heb momenteel op het warme strand van Sihanoukville in Cambodja. Maar ik was gebleven in Saigon (Ho Chi Minh City). Mijn laatste verhaal was de aankomst in HCMC. De ochtend dat we wakker werden hadden we eigenlijk geen plan en dat was wel zo relaxt. Na een heerlijk ontbijtje met fruit buffet(!) gingen we de stad in. Zo chaotisch als ik het had verwacht, zo fijne stad vond ik het. Het is een stuk moderner, leuke parkjes, grote koffiewinkels etc. We besloten naar de markt te gaan. Nadat je uit de kamer komt ben je ongeveer al bezweet van het trap lopen. Zo heet is het en dan zie je nog geen eens de zon. Maar niks om over te klagen hoor als echte backpacker. Lekker naar de markt waar je gek werd van alle mensen die je weer iets willen aansmeren. We hadden wel een leuke missie want het was natuurlijk bijna Koningsdag. Nadat Deborah een prachtig oranje singlet had gescoord voor de Koningsdag besloten we eerst maar eens te gaan lunchen en verder te lopen. We kwamen in een prachtig dure wijk maar het was leuk om even rond te kijken. Toen we echt helemaal bezweet waren besloten we maar even op Tripadvisor te kijken naar een jeuk etenstentje. Gelukkig kwamen we snel bij iets leuks wat iets chiquer was dan gepland. Dus moesten we er dan ook maar driedubbel van genieten. Het was dan ook echt heerlijk! Het valt mij op dat die Aziaten relatief veel groente eten. Dat had ik eerder niet verwacht. Het is zelfs zo dat ik regelmatig vegetarisch bestel omdat ik het vlees soms weinig vind toevoegen aan een gerecht. (Mam en pap niet omvallen nu hè). Ook de fruit salades (zonder banaan) zijn een favoriet. Ik heb inmiddels ergens een mes meegenomen zodat ik mijn eigen mango kan snijden. Zo zoet als fruit kan zijn, maar dan nog 10x zoeter. Na onze lunch hebben we een taxi genomen naar Chinatown. Daar was een Chinese markt. Als je denkt aan groothandels voor winkels, maar nog groter en totaal niet bedoeld voor toeristen. Maar ook dat kan je maar eens meemaken. Daarna gingen we met de taxi naar het hotel terug. De avond besloten we naar de nightmarket en streetfoodmarket te gaan. De nightmarket was weer een heerlijke toeristen attractie maar de streetfoodmarket was echt mijn favoriet. Het leek een beetje op de markthallen in Rotterdam met zeker 30 tentjes en tafeltjes waar je lekker kon eten. Allemaal verschillende dingen die je kon kopen. Deborah en ik gingen dan ook voor de lekkere verschillende lekkernijen die we konden delen. Voor de volgende dag stond de tattoo shop van Deborah op de planning en het warmuseum. Het museum ging dus natuurlijk over de Vietnam oorlog. Ik kan niet goed op papier of woorden beschrijven wat je daar zag. Het is bizar dat het zo kort geleden was en er zoveel geweld werd gebruikt. De foto's waren onwijs heftig en wij waren blij dat we samen waren gaan kijken. Na het museum en onze tussenstops om koffie te drinken en gebakjes te eten (bereid je voor op 3 kg aangekomen Laura), gingen we dan naar de tattooshop. Hier vertel ik zo op internet verder niks over want haar thuis front weet nog van niks. (Except haar moeder en vriend). De avond hebben we weer hetzelfde besteed als de dag daarvoor.
De next day was onze laatste dag samen van onze reizen. We vonden dat we wel wat speciaals moesten doen. Nou dat was het zeker. We gingen een massage van een uur doen. De dames spraken niet goed Engels maar ze begrepen dat we een full body massage wilde. We gingen een trap op waar we ons moesten uitkleden. Gelukkig hadden we aangegeven dat we graag een dame wilden. We werden op een bedje gelegd en met je hoofd in zo'n gat. Eenmaal nadat we werden schoongemaakt klom het kleine Vietnamese vrouwtje boven op me voor de massage. Ik zal eerlijk zeggen, we hadden niks te klagen. Na deze speciale relaxte massage gingen we nog even de stad in. Eind van de middag gingen we ons voorbereiden op de Koningsdag. We gingen eten met een groepje en mensen die we eerder tijdens onze reis hadden ontmoet. Iedereen had wel iets oranje aan. Eenmaal tijdens het eten zei Sjoerd, een Nederlandse jongen dat hij graag de volgende dag met mij mee wilde naar de mekong delta. Dat gingen we nog even boeken en toen begon op een rooftop de Nederlandse party. Het was supergezellig met het groepje. Na het feestje werd een kroegen tocht georganiseerd. Na een paar dansjes in 2 kroegen besloten we toch om te gaan.
De ochtend erna moest ik vroeg afscheid nemen van Deborah om naar de Mekong Delta te gaan. Deborah ging naar Maleisië toe voor haar laatste 2 weken.
Ik ging met Sjoerd de Tour naar de mekong doen. Het was leuk hoor! We bezochten veel toeristische dingen zoals een bee darm waar we thee gingen proeven, coconut Candy farm, we gingen met een slang op de foto (ja zelfs ik deed hem om m'n nek), lunchen bij de krokodillen en fietsen over monkey eiland. Daarna ook echt tussen de mangrove op de boot. Het was leuk, maar niet het hoogtepunt van mijn reis. Ik merk ook dat ik moe was en zin had om lekker te slapen. Na een diner met Sjoerd besloten we lekker te gaan slapen en de volgende dag vloog ik naar Cambodja. Uiteindelijk besloot ik om te vliegen omdat niet alle verhalen geweldig waren over de grensovergang en dan ben ik toch een meisje alleen op reis.... Het vliegen met quatar was super luxe en lekker. Aangekomen in Phnom penh kon ik zo het visum krijgen en ging ik met de tuktuk naar mijn hostel. Een lekker rustig hostel. De volgende dag sprak ik af met Cat, het Zweedse meisje om de stad te bekijken. Cambodja is gewoon wat armoediger en ik merkte dat het hier toch nog 10x warmer was dan Vietnam. Het Royal palace was mooi en ik vond de rivier vooral bij avond erg leuk. Nu lig ik lekker op het strand in Sihanoukville. Ik had met Cheryl hier afgesproken en ik kwam hier na een busreis van 6 uur met een local bus. Nu ga ik lekker genieten van de omgeving en niet meer van mijn iPad. Doei!

  • 02 Mei 2016 - 08:10

    Anne:

    Leuk verhaal weer lau! Allemaal zo gaaf wat je doet! Ik kan niet wachten om ervaringen te delen als we allebei weer terug zijn! Geniet er nog van :) x

  • 02 Mei 2016 - 10:07

    Marjolein:

    Lieve Lau! Weer superleuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Het klinkt allemaal zo gaaf wat je doet, wat je ziet en de leuke mensen die onderweg ontmoet! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 12391

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: