Een maand in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu Een maand in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Een maand in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 September 2013 | Spanje, Madrid

Het is weer tijd voor een verslag want het is al weer even geleden dat ik geschreven heb... Er is dan ook alweer veel gebeurd de afgelopen weken. De laatste zin van mijn vorige verslag was: Er staat weer een lange drukke week te wachten want Lida is op vakantie. Dus ik ben benieuwd wat deze week weer zal brengen, het is steeds weer een grote verrassing!

Nou dat was het dan inderdaad ook. Ik liep deze week mee met Nayomi, een vrouw van een jaar of 30-40, oorspronkelijk uit Cuba die ik al wel eerder ontmoet had. Nayomi doet normaal de avond shift van 3 tot 11 uur. Dus ook voor haar was het even wennen en dan met een Nederlands meisje erbij (die inmiddels wel steeds meer begint te begrijpen!!). We moesten veel samen werken. (lees: veel kamers controleren, bloemen vervangen, mini bars controleren etc) Het was soms wel lastig omdat ze een Spaans accent heeft. Zo stond ik de eerste dag een aantal keer bij kamer 102 ipv 112. Haar uitspraak was dan: cientos dos, ipv cientos doce. ze spreekt haar laatste letters niet uit. Maar zo flexibel als een hotelschool student kon dit ook wennen. De dagen gaan snel maar ik moet nog steeds wennen aan mijn wekker om 06.30,
07.00 koffie
07.15 slippers aan (sinds vandaag gympen)
07.25 de metro
07.45 omkleden op het werk
13.30-14.00 het (warme) eten op het werk
16.00 de metro terug en dan het neerploffen op bed.
Het gaat wel al steeds beter, waarschijnlijk ook omdat ik meer begrijp van het Spaans en alles al wat makkelijker gaat. Ik krijg zo nu en dan wat meer verantwoordelijkheden. Inmiddels kan de gobernanta mij ook alleen wegsturen omdat ik nu begrijp wat ze zegt.
Maar ik tel de dagen toch altijd weer af naar het weekend. Me gusta el fin de semana <3

Vorige week vrijdag 17.00 was dan ook tijd voor het terras. Anne en ik zijn met een collega van haar even wat wezen drinken. Met mijn zonnebril op, korte rokje aan, shirtje, maakte ik de wandeling naar haar hotel naar het terras waar wij zo verliefd op zijn. Hier in Madrid is een keten: cien montaditos, waar de tapas 2 dagen per week 1 euro zijn en zo ook het bier en tinto de verano. (mijn lievelings Madrileense drankje). Vrijdagavond daarna lekker gegeten met Anne en Femke en een ander Nederlands meisje Juul. Daarna nog naar onze (nieuwe stamkroeg) favoriete Iersche pub geweest en rond 2 uur mijn bed opgezocht. Het plan was om naar Toledo te gaan met Anne en Anne, maar we hadden meer behoefte op dit moment aan: een dagje uitslapen en relaxen. Dat hebben we dan ook gedaan. Eerst maar eens het huis gepoetst, en daarna ben ik met Anne wezen picknicken in het Retiro park. Heeeerlijk moet ik zeggen. Na een uur of 2 gerelaxt te hebben nog maar eens toegegeven aan onze nieuwe verslaving hier in Madrid: de LLaoLLao ijsjes. Schijnt vet arm te zijn omdat het bevroren yochurt is. (gelooft verder natuurlijk niemand omdat er nog 3 toppingen overheen gaan). Je kan het wel vergelijken met een swirl in nederland, alleen hier zit het in iedere winkelstraat en doen ze de toppings niet door, maar over het ijs heen. Net als pinautomaten die zitten ook overal, die zitten om de 20 meter.

In de avond waren we uitgenodigd op een Spaanse verjaardag van juan. Eigenlijk waren we allemaal zo moe dat we er niet zoveel zin in hadden. Toch maar eens even naar toe geweest. We werden opgewacht bij een metro station en de jongens namen ons mee door een wijk in Madrid waar niemand gevonden wil worden. Ze zeiden dan ook dat we daar nooit alleen mochten lopen omdat het niet heel veilig was. Maar gelukkig kwamen we veilig aan in het huis van Juan zijn zus. Hier hebben we op het dakterras even gezeten en zijn vroeg naar huis gegaan. (voordat hun gingen avondeten… dus ze vieren het hier dan toch anders dan wij in Nederland!! )

Zondag gingen we naar Toledo met Anne en Anne. Het was even zoeken naar de bus, maar uiteindelijk gingen we dan met een luxe bus naar Toledo. Het was een oud dorp met veel histrorische bezienswaardigheden. Het is gelegen op een berg, dus ook het uitzicht was adembemend. We hebben zelfs de cathedraal bezocht, wat heel erg mooi was! (foto’s volgen nog). Wat wel weer een hele belevenis was, wat ons alleen kon overkomen was toen we net aangekomen waren in het dorp. Er kwam een oude man op ons afgelopen die graag wilde vertellen over Toledo. We vonden het leuk dat we ons spaans eens goed konden gebruiken en luisterden. Hij moest wel om de 10 stappen even uitrusten want we liepen de berg op. Toen we uiteindelijk bij een soort uitzichtspunt kwamen wilde hij graag met ons op de foto. Dit was prima, maar wij snapten het nut er niet helemaal van. Maar ook dat werd snel duidelijk toen hij ons vastgreep onder onze borsten voor de foto. Na de foto wilde hij ons ook graag nog een kusje geven en Anne werd vol in haar borst gegrepen. We weten inmiddels wel dat de Spanjaarden erg aantastelijk zijn (overigens ook op het werk) , maar dit was wel teveel van het goede. Bij de kop koffie met churros kwam hij ons WEER opzoeken. Hij greep dezelfde Anne weer bij haar gezicht en die werd boos. Dit had hij niet zien aankomen. Verder een leuke dag gehad in Toledo ☺

Maandag mochten we weer aan de slag en deze week is mij toch wat tegen gevallen. De leuke klusjes die ik eerst kreeg, werden wat minder leuke klussen. Maar daar heb ik over gepraat en het was zo weer vrijdag! Op vrijdag om 11.00 uur stond mama in het hotel om mij te bezoeken. Ook mama kreeg gelijk een rondleiding door het hotel en ik mocht daarna met haar mee naar huis. Dat was natuurlijk wel een verrassing dus we hadden lekker 3 dagen samen. Heerlijk om mama alles te laten zien waar ik over schrijf en op skype over vertel. Mama en ik hebben vrijdag lekker rondgelopen en zijn bij Plaza de Cibeles op het gemeente/stad huis geweest. We konden over heel de stad heen kijken. Overigens was het weer wel minder dan het de voorgaande weken was geweest. Om 5 uur ons standaard ritueel: Het terras bij 100 montaditios. We hebben gegeten bij een klein tapas restaurantje.
De volgende dag hebben we een beetje bijgeslapen en zijn daarna met Femke en Anne naar het paleis geweest. Na een heeeeeeerlijke chocolade cake en cappuccino (ja niks weightwatchers hier) zijn we flink aan het shoppen geslagen. Ook mama heeft de winkels hier verkend, en tja... de kleding hier is toch echt veel goedkoper!! (dus pas op als je Madrid wil gaan bezoeken!) ook in de avond weer een leuke eettent opgezocht en de nodige wijntjes genuttigd. Mama is zelfs met Audrey, die ook langs kwam en mij mee geweest naar de Irish pub, waar Anne, Anne, Juul en Femke ook waren. Ook mama vond dit erg gezellig (hihi). De volgende dag lekker uitgeslapen en we zijn rond een uur of 11 naar el rastro geweest. Dit is de markt die ik al eerder bezocht had. Na een aantal uurtjes en de San Miguel foodmarket nog thuis even lekker thee gedronken en genoten van het uitzicht op de Plaza Mayor. Helaas was het alweer tijd om afscheid te nemen! En ik kan niet wachten tot mijn volgende bezoek hierheen komt. <3 Bart die komt 10 oktober!



  • 06 Oktober 2013 - 15:34

    Marjolein:

    Hee Lauwie,

    Wat een verhaal! Haha weer leuk om te lezen! Ik mis je echt! Het is zo grappig om te lezen dat je ook echt zo schrijft zoals je soms dingen zo grappig kan zeggen. Haha, moet er echt om lachen! Nu lekker van je weekend aan t genieten? Snel weer skypen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 12453

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: