Aangekomen in ZO Azie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Laura Boon - WaarBenJij.nu Aangekomen in ZO Azie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Aangekomen in ZO Azie

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 April 2016 | Vietnam, Hanoi

Ik heb toch maar besloten om een blog te gaan schrijven. Er waren zoveel mensen die vroegen of ik een blog ging bijhouden dat ik maar kleine stukjes ga schrijven. Het afscheid op Schiphol was toch wel een beetje heel gek, beginnen aan mijn grootste droom maar toch mega zenuwachtig. Ik vond het stiekem toch zo eng en nogsteeds vind ik het spannend. Maar eenmaal aangekomen na een overstap in Bangkok werd ik door een taxi afgezet in Hanoi. De hoofdstad van Vietnam met heel veel streetfood. De eerste avond ging ik vroeg naar bed toe.
De volgende ochtend ontmoette ik gelijk een Nederlands meisje en Israëlische jongen. Ze zijn op het einde van hun reis en moesten hun motor verkopen. Voor mij ideaal om van hun backpack kennis gebruik te maken. Dus ging ik met hun mee koffie drinken. Mijn eerste echte eggcoffee op een rooftop in Hanoi. Daarna ben ik zelf de stad in gegaan en heb vooral rustig aan gedaan. Eind vd middag ben ik nog even met ze op pad geweest en hebben we vooral lekker rond gelopen. Het viel mij op dat we gewoon een geroosterde hond konden kopen. Bizar!
De avond hebben we met heel wat backpackers spelletjes gespeeld en drankjes gedronken.
De volgende dag ging mijn grote avontuur naar halongbay beginnen. Ik kon niet wachten. Ik ontmoette bij vertrek direct een Frans en half Vietnamees meisje die echt hilarisch is. Helaas gaat ze morgen alweer weg. Maar we gingen met de bus naar halongbay. Na de bus van 3,5 uur ging kwamen we aan. We gingen op een cruise en kregen aan board direct een lunch. Het was zo cool en bizar. Die bergen uit het water, daar kwam gewoon geen einde aan. Na de lunch en eerste indrukken gingen we kajakken (2uur lang). Het was zo mooi maar ook zo bizar om te zien dat er gewoon geen einde aan kwam. De foto's zullen nog wel volgen. Na de kajak hadden we chill tijd en gingen we daarna met elkaar eten. Het waren hele leuke mensen van verschillende nationaliteiten. Het is echt interessant om verhalen te horen van iedereen. Het handige is dat heel wat mensen al Vietnam hebben gezien dus ik iedereen kon uithoren over alle coole bestemmingen en tips voor het aantal dagen om te verblijven.
De avond was echt chill met muziekjes en spelletjes zoals het hoort op een party cruise.
Na de nacht hadden we vanmorgen een kookworkshop. Ik mocht mijn eigen loempia's maken. Nou beter dan deze loempia's heb ik ze nog nooit gehad.
Inmiddels nu in de bus terug en ik kijk uit naar mijn volgende bestemming Sapa.

Bizar om te bedenken dat ik sommige dingen al niet meer gek vind. Het rijden van motoren hier in Vietnam is ook bizar. Alles rijdt door elkaar en je moet gewoon gaan lopen, je wordt niet zomaar aangereden. Daarnaast alle mensen die zo Vietnamees met elkaar praten en daar versta ik dan direct ook werkelijk niks van.

Ook moest iedereen super hard om mij lachen doordat ik vroeg hoe ik moest douchen. Wat blijkt nou.... Je moet gewoon de hele badkamer gebruiken voor de douche. Dus alles wordt nat. Daarom hangt het wc papier ook aan het plafond.

Nou zoals jullie horen... Genoeg meegemaakt, maar nog zoveel meer om te gaan doen komende weken.

  • 08 April 2016 - 11:42

    Anne:

    Hee Lautje!
    Leuk dat je ons zo veel op de hoogte houdt. Ik geniet enorm van al je verhalen! Heb je geroosterde hond geproefd? Ik zou er niet aan moeten denken, onze kaat op een spit.
    Geniet er nog van lief!
    xx

  • 22 April 2016 - 21:42

    Lisa:

    Hahaha Lau wat een heerlijk verhaal! Vooral over dat douchen en dat wc papier aan het plafond, ik moest echt hardop lachen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Laura

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 12455

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 29 Mei 2016

Zuid Oost Azie

17 November 2014 - 27 Januari 2015

Nicaragua

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Internship Madrid, Spain

Landen bezocht: